پايه پروفيل پليت دار 8 سوراخ 4141 - FGP.8444

گالوانیزه سرد

به منظور حفاظت مناسب در برابر خوردگی از طریق گالوانیزه سرد (Zinc Plated) و برای این که فلز روی (Zinc) کاملا به سطح فلز پایه چسبیده و لایه ی محافظ (Protective Layer) تشکیل دهد، باید سطح فلز به طور کامل تمیز و عاری از هرگونه زنگ ­زدگی، ناخالصی و آلودگی باشد. بنابراین قبل از عملیات گالوانیزاسیون قطعات فلزی تولید شده در سیستم­ های نصب و ساپورت لینکران، آنها را در محلول اسیدی مانند اسید سولفوریک یا اسید کلریدریک (HCl) به همراه ایجاد لرزش و حرکت (Shake and Move)، غوطه­ ور می­کنند تا هرگونه آلودگی از سطح آنها پاک شود، سپس عملیات گالوانیزه گرم یا سرد را برای تولید انواع پروفیل گالوانیزه و.. آغاز می­کنند. در ادامه به بررسی پوشش گالوانیزه سرد قطعات فلزی لینکران خواهیم پرداخت:

پوشش گالوانیزه سرد قطعات فلزی

عبارتی است که برای روش گالوانیزه الکتریکی (Electro galvanizing) یا همان روش پوشش­ دهی الکترولیز (Electrolysis) استفاده می­شود. در این روش، نمک­ های روی (Zinc Salts) در داخل یک محلول آبی یا اسیدی که به آن الکترولیت می­ گویند. با یک فرآیند الکترولیز بر روی سطح فلز نشانده می­شوند. گالوانیزه سرد به وسیله جریان برق، به سه دسته اسیدی، سیانوری و قلیایی تقسیم می­شود.

 چگونگی عملیات گالوانیزه سرد

با توجه به این که این در اثر واکنش الکتروشیمیایی (Electrochemical Reaction) صورت می­گیرد، عنصر روی به داخل قطعات زیاد نفوذ نمی­کند. بنابراین ضخامت لایه گالوانیزه در این روش کمتر بوده و در حدود 25µm می­باشد. اما ظاهر لایه روی (Zinc Layer) در این حالت، براق و یکنواخت (Uniform) است. این روش عموماً برای گالوانیزه کردن قطعات کوچک از جمله اتصالات (Fitting Connections) در سیستم­ های نصب و ساپورت لینکران و همچنین در پیچ و مهره و قطعه­ سازی نیز کاربرد دارد.

پوشش گالوانیزه سرد قطعات فلزی لینکران

پایان پارت دوم از سری مقالات بررسی گالوانیزه قطعات فلزی، منتظر پارت سوم از سلسله جلسات بررسی گالوانیزه با موضوع ((پوشش گالوانیزه گرم)) باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *